جواهرات و سنگ های قیمتی

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


حکم پوشیدن نقره برای مردان

ا

نقره جات

از نظر اسلام، حکم پوشیدن نقره همچون انگشتری، گردنبند و دستبند و … که از جنس نقره باشد، حرام نیست و در نتیجه خواندن نماز با آن اشکالی نخواهد داشت.

حکم نقره برای مردان و زنان از نظر پیامبر (ص) :

پیامبر (ص) و معصومان (ع) نیز از نقره استفاده می کرده اند و استفادۀ از دیگر فلزات به ویژه آهن را برای زینت مکروه می دانسته اند.

فرمایش امیرمؤمنان در مورد در دست کردن انگشتر :

امیرمؤمنان (ع) می فرمایند : « به غیر از انگشتری نقره چیز دیگری در دست نکنید. همانا رسول خدا (ص) فرمود: پاک نیست دستی که در آن انگشتری آهنی باشد »

 

قابل توجه :

( این بیان حضرت دربارۀ مردان می باشد وگرنه استفادۀ از طلا علاوه بر نقره برای زنان اشکال ندارد. و پاک نبودن، کنایه از کراهت شدید استفاده از آن است. )

 


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 31

تاریخ انتشار: پنج شنبه 17 بهمن 1398 ساعت: 19:25

برچسب ها : ,,,,,,,
نظر

کاربرد جواهرات نقره و روش تشخیص آن

ا

جواهر نقره

 

ویژگی های جواهرات نقره

جواهرات نقره یکی از فلزات گرانبها و البته ارزان ترین آنها می باشد که به خاطر رنگ سفید، درخشنده و براق خود از دیرباز مورد توجه سازندگان جواهرات و ظروف تزئینی قرار گرفته است و امروز نیز علاوه بر کاربرد در ساخت جواهرات، در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد.

 

اگرچه امروزه نقره، نسبت به سایر فلزات گرانبها قیمت به مراتب کمتری دارد اما در طول تاریخ همیشه ارزش و اعتبار بالایی داشته است و حتی در بعضی از ادوار تاریخی، از پلاتین نیز ارزشمند تر و گرانتر بوده است و به همین دلیل است که بسیاری از سکه های قدیمی و تاریخی از نقره ساخته شده اند. امروزه نیز با این که قیمت آن از طلا خیلی کمتر است، اما در مقام پس از طلا قرار می گیرد.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 31

تاریخ انتشار: جمعه 11 بهمن 1398 ساعت: 10:28

برچسب ها : ,,,,,,,
ادامه مطلب
نظر



دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((جواهرات و سنگ های قیمتی)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف